تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی تاثیر بسزایی در جذب مخاطب نسبت به انواع دیگر محتوا دارد. معمولا مخاطبان گوش دادن را بیشتر ترجیح می دهند تا خواندن و این خود یک مزیت برای تولید محتوا صوتی است که می تواند تاثیر بالایی در کسب و کار و تعامل شما با کاربر داشته باشد.

تولید محتوای صوتی

علت استفاده از تولید محتوای صوتی

صدا یکی از ماندگارترین نوع محتوا به شمار می رود و دلیل آن نیز به یاد ماندن راحت تر آن است. همین عامل کافیست تا اکثر مخاطبان، محتوای صوتی را انتخاب کنند. محتوای صوتی باعث افزایش تعامل با مشتریان نیز می‌شود و می توان در محیط‌های مختلف از این نوع محتوا بهره برد. در سال‌های گذشته افزایش مشغله انسان‌ها باعث شده که به مرور از مطالعه متن فاصله بگیرند، اما با استفاده از راه‌های جایگزین می توانید جایگاه کسب و کار خود را در زندگی مخاطبان حفظ کنید! بدین صورت که میتوانید مطالب مد نظر خود را در قالب یک فایل صوتی، مانند نریشن یا یک فایل موشن گرافیک کوتاه در اختیار دیگران قرار دهید.
تولید محتوای صوتی معمولا با استقبال خوبی از سوی کاربران همراه است؛ به عنوان مثال، مخاطبان شما در حین رانندگی هم می توانند مطالب را گوش دهند و همچنان جزء دسته طرفداران شما باقی بمانند. صدا رابطه‌ای دوستانه‌تر با کاربر برقرار می کند و از این رو می تواند مخاطب بیشتری را به سمت برند شما جذب کند و باعث افزایش ترافیک سایت نیز می شود و به صورت غیر مستقیم می توان گفت بر روی سئو نیز تاثیر مثبت دارد.

محتوای صوتی چیست؟

به هر نوع اطلاعات منتشر شده ای که از طریق گوش دادن به ما منتقل میشود محتوای صوتی میگویند. این نوع محتوا شامل هر نوع سرگرمی شنیداری مانند ساخت پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی، مهارت‌ها یا اقدامات دستیار صوتی هوش مصنوعی (AI) است.
برخلاف انواع دیگر محتوا که معمولا نمی توان هنگام انجام چندین کار از آنها استفاده کرد، محتوا صوتی، در هنگام رانندگی و یا انجام کارهای روزمره به راحتی قابل استفاده است.

محتوای صوتی معمولا به سه روش تولید میشود :

  1. ضبط کردن صدای واقعی انسان
  2. تبدیل متن نوشتاری به گفتاری با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP)
  3. شناسایی دستورات صوتی از طریق بلندگوهای هوشمند یا دستگاه‌های صوتی گرا

از آنجا که استفاده از محتواهای صوتی در حال افزایش است، نمی توان اهمیت وجود آن در کسب و کار را نادیده گرفت. محتوای صوتی می تواند راهی مفید برای انتقال داستان، فرهنگ، ماموریت یا صدای سازمان به مشتریان بالقوه باشد. علاوه بر این، از محتوای صوتی می توان برای بهبود تجربه کاربر (UX) و برقراری ارتباط با کاربران استفاده کرد.

تعرفه-تولید-محتوا-صوتی

انواع محتوای صوتی

انواع-محوای-صوتی

پادکست چیست؟

پادکست یکی از رسانه‌های معتبر در دنیا به شمار می رود. اگر پادکست را به زبان ساده تعریف کنیم میتوانیم بگوییم که پادکست شامل تمامی محتواهای صوتی می باشد که به نحوی ویرایش شده و کنار هم قرار گرفته اند. با کمی جزئیات بیشتر می توان گفت مجموعه ای از کلمات گفتاری قسمت های صوتی است که همگی بر روی یک موضوع خاص متمرکز شده اند. سالهاست که از پادکست به عنوان یک کانال محتوای اصلی استفاده می شود و کماکان در حال رشد است. محتوای صوتی را اغلب با نام پادکست میشناسند ولی در واقع پادکست جزئی از محتوای صوتی است. تبلیغات در پادکست یکی از جدیدترین شیوه‌های بازاریابی است که باید به آن بهای زیادی بدهید. طبق تحقیقات انجام شده، در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸، حدود ۲۰ میلیون نفر بیشتر به پادکست گوش میدهند، به همین دلیل بسیار مهم است که پادکست را یکی از ستون‌های تبلیغاتی کسب و کار خود پی ریزی کنید و از آن بهره ببرید.

صداگذاری و گویندگی نریشن

معنای لغوی نریشن، گویندگی می‌باشد. روایت قصه و تبدیل کردن متن به کلامی موثر نیز از دیگر تعاریف نریشن هستند، هدف از تولید نریشن این است که بتوان اطلاعات مفید و کاربردی را در زمان کوتاهی به مخاطب ارائه داد، این روش می تواند به راحتی با ساعت‌ها مطالعه رقابت داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه نریشن به صورت قصه وار است، می تواند کاربر را به راحتی به خود جذب کند. بهترین راه حل و جایگزین مناسب برای فایل‌های متنی، این است که آن‌ها را در قالب یک صوت استفاده کنید. این نوع تولید محتوا در دنیای امروز طرفداران زیادی پیدا کرده زیرا با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ماشین‌ها، به مرور ترافیک به وجود آمد و به ناچار زمان زیادی را در ترافیک سپری میکنیم. فایل‌های صوتی میتوانند جایگزین خوبی در مواقعی که دسترسی به کتاب نداریم باشند.

کاربرد تولید محتوای صوتی

محتوای صوتی می تواند به روش‌های مختلفی مورد استفاده ناشران، بازاریابان و سایر سازندگان قرار گیرد.

  • سازمان‌ها می توانند مهارت‌های مجهز به هوش مصنوعی خود را با دستگاه هایی مانند Amazon Echo یا Google Assistant ایجاد کنند تا تعامل با مشتریان را افزایش دهند یا به سوالات درباره محصول پاسخ دهند.
  • پخش کننده‌ها و محتواهای صوتی را می توان در صفحات وب سایت ادغام کرد که متن را با صدای بلند بخوانند یا به زبان‌های مختلف ترجمه کنند.
  • پادکست‌ها می توانند به عنوان شکلی از وبلاگ نویسی صوتی مورد استفاده قرار گیرند که درباره موضوعات مهم و مرتبط بحث می کنند یا بروزرسانی‌های تجاری را در اختیار مشتریان قرار می دهند.
  • کسب و کارها می‌توانند کتابچه‌های راهنما را به محتوای صوتی ترجمه کنند تا به کاربران این امکان را بدهند در حین انجام کارهایشان همزمان به اطلاعات گوش دهند.
  • بازاریابان می توانند از Audiogram (صداهای ضبط شده و تنظیم شده بر روی یک تصویر ثابت) برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

ویژگی های محتوا صوتی

محتوای صوتی نیز مانند انواع دیگر محتواها، خصوصیات و ویژگی های خاص خودش را دارد که باعث به وجود آمدن تفاوت با سایر محتواها خواهد شد. از جمله ویژگی های محتواهای صوتی عبارتند از:

  • استفاده از موضوعات مورد علاقه برای گوش دادن
  • گوش دادن به پادکست بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • برای گوش دادن پادکست ها لزوما به اینترنت نیازی ندارید.
  • امکان گوش دادن به پادکست از طریق دستگاه های مختلف
  • با دانلود یک بار متن، می توانید به صورت نامحدود از آن استفاده کنید.

مزایای محتوای صوتی یا صدا

از مزایای تولید محتوای صوتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در دسترسی به اطلاعات بیشتر کمک می کند.
  2. کاربران بیشتر و اختصاصی تر مانند شنوندگان پادکست را به سمت شما می آورد.
  3. می‌تواند برتری در برابر رقبایی که به فضای محتوای صوتی وارد نشده اند، ایجاد کند.
  4. این نوع محتوا، مبتنی بر ابر (cloud) می باشد و فاقد محدودیت سخت ­افزاری است.
  5. کانال جدیدی از مصرف اطلاعات را فراهم می کند که ممکن است منجر به جذب مشتریان جدید شود.
  6. تولید محتوا صوتی روشی راحت برای کاربران است تا با محتوا تعامل داشته و نرخ تبدیل بالاتری داشته باشند.

تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو

تولید محتوای صوتی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند فاصله زیادی بین شما و رقبایتان ایجاد کند. این نوع محتواها در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و به راحتی قابلیت اشتراک گذاری با کاربران مختلف در جهان را دارند. به همین خاطر، هر چه مطالب بیشتری به اشتراک گذاشته شود، باعث بیشتر دیده شدن و جذب بیشتر مخاطب می شود. همچنین محتواهای چند رسانه‌ای مانند محتوای صوتی، باعث میشود کاربران زمان زیادی در سایت شما باشند که همه‌ی این موارد موجب افزایش رتبه سایت‌تان می شود و در نهایت به خاطر بهینه بودن سئوی سایت، رتبه و مخاطبان شما افزایش یافته که میتواند در ایجاد اعتبار و هویت برند شما تاثیر گذار باشد.

تعرفه تولید محتوای صوتی

بهتر است بدانید نرخ تولید اینگونه از محتوا در هر جایی و با هر موضوعی متفاوت خواهد بود. همچنین هزینه تولید محتوا صوتی با توجه به خواسته‌ها و انتظارات شما برآورد میشود.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه تولید محتوا صوتی :

  • حجم فایل
  • کیفیت کار
  • نوع محتوا
  • موضوع محتوا
  • مدت زمان بیان محتوا
  • تعداد کلمات بیان شده
ساخت-نریشن-و-گویندگی

عوامل موثر بر قیمت تولید محتوا صوتی

یکی از دغدغه های افرادی که می خواهند برای کسب و کار خود از خدمات تولید محتوای صوتی استفاده کنند، برآورد هزینه تولید محتوا صوتی می باشد؛ هزینه ساخت پادکست با توجه به میزان حرفه ای بودن مجموعه مورد نظر می تواند متغیر باشد. به صورت کلی اگر به دنبال تولید پادکست شخصی هستید، باید به این نکته توجه کنید تعرفه ساخت پادکست با توجه به تجهیزاتی که دارید یا وسایلی که در آینده به آنها نیاز خواهید داشت، می تواند متغیر باشد؛ به همین دلیل بهتر است برای تولید پادکست، از خدمات ساخت پادکست یک مجموعه حرفه ای استفاده کنید اما به طور کلی، عوامل موثر بر قیمت تولید محتوا صوتی عبارتند از:

  • حجم فایل
  • کیفیت کار
  • موضوع پادکست
  • مدت زمان پادکست

سفارش تولید محتوای صوتی

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی، تولید محتوای صوتی جایگاه ویژه ای پیدا کرده به طوری که اهمیت آن در دنیای دیجیتال مارکتینگ غیر قابل انکار می باشد. تولید محتوای صوتی جزء مواردی است که باید مورد اولویت قرار گیرد و می توانید از انواع تولید محتوا صوتی مانند پادکست ها، کتاب های صوتی و … استفاده کنید تا به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید. برای اینکه یک محتوای صوتی با کیفیت تولید کنید، بهتر است از خدمات سفارش تولید محتوای صوتی شرکت های مختلف استفاده کنید تا به یک نتیجه ایده آل دست یابید.

خدمات تولید محتوای صوتی

اگر تجربه ای در زمینه تولید محتوای صوتی ندارید، سریع به سراغ ایجاد نریشن و گویندگی نروید وگرنه بر روی مخاطبان تاثیر معکوس و منفی میگذارد، بهتر است این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید تا نتایج قابل توجهی بدست بیاید. تیم تولید محتوای صوتی سرو، به صورت تخصصی در زمینه محتوا صوتی فعالیت می کنند و این نوع محتوا را به صورت تخصصی به مشتریان ارائه می دهند. در مجموعه ما گویندگان مختلفی وجود دارند که می توانید از خدمات آنها برای توسعه کسب و کارتان استفاده کنید. برای بررسی گویندگان سرو، می توانید به صفحه نریشن و گویندگی مراجعه کنید.

به وجود آمدن تلفن ها، دستیارهای صوتی و بلندگوهای هوشمند، باعث شد تا زمینه جدیدی برای محتوا صوتی فراهم شود و بسیاری از افراد نیز برای افزایش ماندگاری در ذهن مخاطبان خود، اقدام به تولید محتواهای صوتی می کنند.

با توجه به اینکه رضایت مشتریان جزء اولویت های سرو می باشد، در صورت درخواست شما عزیزان امکان بازبینی و ویرایش محتوای تولید شده وجود دارد.

تولید محتوا صوتی در سرو، به صورت دقیقه ای محاسبه می‌شود و اگر طول محتوا صوتی از 1 دقیقه بیشتر شود، شامل تخفیف خواهد شد.