نریشن و گویندگی

نریشن (به انگلیسی: Narration) به معنای گویندگی و داستان سرایی است. در واقع به مهارتی که گوینده در انتقال متون مختلف به کلامی تاثیرگذار دارد، نریشن، میگویند اما گویندگی هنر تبدیل کردن متن‌های مختلف به صدا می باشد به گونه‌ای که روی مخاطب بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد و بتواند مضمون متن مورد نظر را به صورت مختصر، مفید و رسا به مخاطب منتقل کند. به طور کلی خدمات نریشن و گویندگی، شباهت زیادی به هم دارند و گوینده نریشن این فعالیت ها را انجام می دهد.

گویندگان دیجیتال مارکتینگ سرو

گوینده شماره 323
گوینده شماره 323
1.500.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 252
گوینده شماره 252
قیمت ندارد
گوینده شماره 225
350.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 282
گوینده شماره 282
قیمت ندارد
گوینده شماره 357
گوینده شماره 357
250.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 257
350.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 248
گوینده شماره 248
200.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 234
گوینده شماره 234
350.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 331
گوینده شماره 331
200.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 353
1.200.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 337
گوینده شماره 337
250.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 267
گوینده شماره 267
230.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 242
375.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 363
گوینده شماره 363
700.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 237
گوینده شماره 237
قیمت ندارد
گوینده شماره 262
گوینده شماره 262
قیمت ندارد
گوینده شماره 275
گوینده شماره 275
300.000 تومان / دقیقه ای
گوینده شماره 342
گوینده شماره 342
قیمت ندارد
گوینده نریشن

نریشن چیست؟

نریشن به معنای گویندگی و داستان سرایی است. در واقع به مهارتی که گوینده در انتقال متون مختلف به کلامی تاثیرگذار دارد، نریشن میگویند. در سینما، نریشن توضیحات اضافی از سوی یک فرد است، که از شخصیت‌های اصلی فیلم نیست. در مستندها و فیلم‌های آموزشی، صدایی است که روی فیلم آن را می شنویم و اطلاعات کامل‌تری درباره تصویری که میبینیم در اختیارمان می گذارد.

گوینده نریشن در فیلم‌های داستانی، معمولا صدای یکی از شخصیت‌ها می باشد که هدف آن، در اختیار گذاشتن اطلاعات بیشتر از سایر کاراکترها و داستان فیلم است. نریشن با روایت یک قصه و توضیحات کلامی، باعث جذب ناخودآگاه مخاطب می‌شود. ساخت نریشن در تولید محتوای چندرسانه‌ای، جزء بهترین و موثرترین انواع محتواهای صوتی است که هیچ کسب و کاری نباید از قدرت آن غافل شود.

گوینده نریشن کیست

نریتور (به انگلیسی: Narrator) یا گوینده، به فردی گفته می‌شود که از صدا و لحن بسیار خوبی برخوردار است، و یک متن یا نوشته را به گونه‌ای روایت میکند که بر مخاطب تاثیر لازم را بگذارد. به عبارت دیگر، این مهارت و توانایی گوینده نریتور است که به محتواهای صوتی و تصویری اعتبار می بخشد. تمامی گوینده‌های نریشن، آموزش‌های لازم را می بینند و با تمرین و کسب مهارت های لازم، در پروژه‌های‌ مختلف مثل پادکست صوتی، راوی قصه، کتاب صوتی، دوبله، ترجمه، موشن گرافیک و حتی مجری‌گری شروع به کار کرده، و از صدای آنها برای جلب نظر مخاطب استفاده می شود. سفارش آنلاین نریشن یا گویندگی در مجموعه سرو انجام می گیرد. همچنین برای مشاهده گویندگان ما و نمونه های گویندگی نریشن حرفه ای می توانید به آخر همین صفحه مراجعه کنید.

وظیفه گوینده نریشن چیست؟

به هنر تبدیل کردن متن‌های مختلف به صدا، به گونه‌ای که روی مخاطب بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد و بتواند مضمون متن مورد نظر را به صورت مختصر، مفید و رسا به مخاطب منتقل کند، گویندگی یا نریشن ( narration ) گفته می‌شود. یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری از افراد سفارش گویندگی را به جای محتوای متنی انتخاب می کنند، این است که بر خلاف محتوای متنی، یک گوینده نریشن حرفه‌ای میتواند حجم زیادی از مطالب را در کمترین زمان به کاربر منتقل کند بدون آنکه در کاربر احساس خستگی و کلافگی ایجاد شود.

سفارش گویندگی نریشن با بهترین تعرفه گویندگی در مجموعه سرو انجام می شود. تعرفه نریشن در دیجیتال مارکتینگ سرو بسیار مناسب در نظر گرفته شده است تا تمامی کسب و کارها (حتی کسب و کارهای نوپا) بتوانند از خدمات ساخت گویندگی و صداگذاری ما استفاده کنند. 

سفارش نریشن و گویندگی

سفارش ساخت نریشن

بطور کلی، ساخت گویندگی نریشن شامل چندین مرحله می باشد، که علاوه بر نریتور، افراد دیگری نیز در آن نقش مهمی دارند. این مراحل به شرح زیر می باشد:

خدمات ساخت نریشن و گویندگی

برای سفارش گویندگی و نریشن، کافیست تا یکی از گویندگان مجموعه را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید و سپس با پشتیبانان ما در تماس باشید تا خدمات مورد نظرتان را در کوتاهترین زمان دریافت کنید. گفتنی است فعالیت های ساخت گویندگی و نریشن حرفه ای در این مجموعه با تعرفه رسمی انجام می گیرد.

کاربرد ضبط نریشن و گویندگی

کاربرد نریشن

در برخی زمینه‌ها مانند برنامه‌های رادیویی یا صداگذاری بر روی فیلم و انیمیشن‌ها، نریشن همواره از مهم ترین مولفه‌ها به حساب می‌آید. اما در برخی موارد، به تازگی گویندگی مورد توجه قرار گرفته است؛ به عنوان مثال با افزایش مشغله و کمبود وقت، افراد نمی‌توانند زمان زیادی را برای خواندن کتاب‌ها صرف کنند. بنابراین ترجیح می‌دهند به نسخه صوتی آن هنگام انجام دادن کارهای دیگری گوش فرا دهند. به همین دلیل است که کتاب‌های صوتی محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده اند.

کاربرد گویندگی

یکی از بهترین راه‌های تولید محتوا، این است که محتوای شما به شکل صوت منتشر شود. اگر مایل به تولید چنین محتوایی هستید؛ مناسب ترین نسخه برای شما ساخت نریشن است. امروزه مشغله‌های زیاد و کمبود وقت، باعث شده که مردم از مطالعه‌ی کتاب و متون مختلف فاصله بگیرند. بنابراین بسیاری از افراد گوش دادن به فایل‌های صوتی، هنگام انجام دادن کارهای دیگر را ترجیح میدهند. شما میتوانید با انتخاب گوینده نریشن خود به پیشرفت  کسب و کار خود کمک کنید.

گویندگی و صداگذاری

کاربرد اول

پادکست

برای منتشر کردن سلسله فایل‌های صوتی در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی، به گوینده پادکست نیاز دارید تا کار نریشن را انجام دهد.

کاربرد اول

کاربرد دوم

برندسازی

برای ماندگاری بیشتر نام تجاری خود، می‌توانید از گویندگان حرفه‌ای با صدای جذاب استفاده کنید تا کار نریشن را برای شما انجام دهند.

کاربرد دوم

کاربرد سوم

کتاب های صوتی

از کاربردهای نریشن، کتاب‌های صوتی می باشد. با افزایش گرایش مردم به فضای دیجیتال، مخاطبان کتاب‌های صوتی روزانه افزایش می‌یابد.

کاربرد سوم

کاربرد چهارم

دوبله و صداگذاری

نریشن که به معنی متن خوانی  و گویندگی است، از مهمترین پارامترهای صداگذاری روی فیلم و انیمیشن یا برنامه‌های رادیویی می باشند.

کاربرد چهارم

این نوع از به اشتراک گذاری مطالب با استقبال خوبی مواجه می‌شود؛ به عنوان مثال، مخاطبان شما در حین رانندگی هم می‌توانند مطالب را گوش دهند و همچنان جزء طرفداران شما باقی بمانند. اما راز ماندگاری این است که کلام و متن خود را به گونه‌ای کاملا حرفه‌ای و هنرمندانه بیان کنید تا مخاطبان جذب شما شوند.

سفارش گویندگی (سفارش نریشن)

استفاده از نریشن در ساخت فیلم‌ و تیزرهای تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد. در نریشن، کار گوینده نریشن باید آنقدر با کیفیت باشد تا با صدای جذاب و متن شفاف، در ذهن مخاطب ماندگار شود. رعایت این موارد توجه مخاطبان را جلب کرده و موجب جذب مشتریان بیشتر میشود. این یعنی دستیابی به هدف نهایی بازاریابی به روشی ساده‌تر و مؤثرتر!

یکی از مسائلی که امروزه توسط گویندگان مطرح می باشد، نحوه محاسبه هزینه تولید گویندگی است. برخی از نریتورها، مبنای محاسبه قیمت خود را بر اساس طول متن و برخی دیگر بر اساس مدت زمان قرار میدهند. اگر نحوه محاسبه هزینه تولید نریشن، بر اساس زمان باشد، ممکن است با سریع تر یا کند شدن ریتم گوینده، مدت زمان خوانش متن کاهش یا افزایش یابد؛ به همین خاطر، معمولا برآورد تعرفه ساخت نریشن، بر اساس یک صفحه A4 در Microsoft Word، با فونت B nazanin و سایز 16 می باشد.

از آنجا که تولید نریشن، کاری حرفه‌ای و نیازمند تجهیزات است، بنابراین هزینه سفارش ساخت نریشن، با توجه به نوع پروژه، میتواند متغیر باشد. نکته‌ی حائز اهمیت این است که کیفیت نریشن به خوبی حفظ شود و با استفاده از موزیک‌های مناسب، ارتباطی ماندگار با مخاطب برقرار کند.

هزینه نریشن و گویندگی
قیمت نریشن با توجه به نریتور متفاوت است. شما می توانید قیمت نریشن گوینده های مختلف را در همین صفحه به همراه نمونه کار هر گوینده مشاهده کنید و در نهایت بعد از تصمیم گیری سفارش ساخت نریشن را ثبت کنید. برای ثبت سفارش گویندگی نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و کد گوینده مورد نظر را به آنها ارائه کنید.
متن نریشن را می توانید خودتان ارائه کنید و یا بعد از ارتباط با کارشناسان ما، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار تیم قرار دهید تا بخش تولید محتوای متنی سرو، فرایند تولید متن نریشن را برای شما انجام دهند و متن مورد نظر را برای شما ارسال کنند. در صورتی که متن مورد نظر نیاز به اصلاح نداشت برای نریتون ارسال شود و در غیر این صورت اصلاح متن انجام شود. (در نظر داشته باشید که ساخت متن نریشن شامل هزینه می باشد.)