مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی یا مدیریت Social media یکی از اجزای مهم در دیجیتال مارکتینگ می باشد که باید توجه ویژه ای به آن داشت. مجموعه‌های بزرگ برای مدیریت و افزایش فروش در شبکه‌های اجتماعی، متخصصین این کار را استخدام می کنند و یا از شرکت‌هایی مانند سرو برای اداره این امور، کمک می گیرند. تیم سرو می تواند با کمک گرافیست‌ها و محتوا نویس‌های مجرب و فعال در این سازمان، تمام نیاز های کسب و کار شما برای مدیریت سوشال مدیا را برطرف سازد و به افزایش کاربران شما کمک کند.

خدمات مدیریت شبکه اجتماعی

علت فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی

دلیل اصلی فعالیت بسیاری از مشاغل در شبکه‌های اجتماعی، ارتباط بهتر با مشتریان خود، به سبب معرفی بهتر محصولات و یا خدمات به آنها می باشد. فعالیت در این محل‌ها که امروزه بسیار محبوب شده، می تواند سرعت رشد برند شما را چندین برابر کند. همچنین معمولا فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می گیرد به عنوان مدیریت شبکه های اجتماعی شناخته می شود.
تولید محتوا، بخشی از این خدمات می باشد که خود در شاخه‌های مختلفی دنبال می شود و نیاز به متخصصین خاصی در هر زمینه از آن هست. امروزه محتوای تصویری بسیار محبوبیت پیدا کرده است و برای کاربران جذابیت بیشتری نسبت به محتوای متنی دارد. البته ایجاد محتوای تصویری یونیک می تواند فعالیت زمانبری باشد که نیاز به مهارت‌های تخصصی دارد.
دیجیتال مارکتینگ سرو آماده خدمات رسانی در زمینه تولید محتوا تصویری ، متنی، صوتی و … می باشد و در صورتی که به خدمات حرفه ای مدیریت شبکه های اجتماعی نیاز دارید می توانید از تجربیات ما استفاده کنید.

مراحل مدیریت شبکه های اجتماعی

برای انجام خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی و به صورت کلی برای مدیریت سوشال مدیا به طور صحیح، باید مرحله به مرحله با در نظر گرفتن هدف پیش بروید. مراحل فعالیت‌های مدیریتی سوشیال مدیا عبارتند از :

  • ایجاد حساب کاربری و تعین هدف از فعالیت
  • تعیین محدوده مناسب برای مدیریت social media
  • شناسایی کاربران علاقه مند به خدمات و یا محصولات شما
  • اندازه گیری و بررسی نتایج به دست آمده از فعالیت‌ها (به صورت مستمر انجام می شود)
  • تدوین استراتژی مناسب برای تولید محتوای هدفمند
  • استخدام تولید محتوا کننده برای اکانت‌های شما
ادمینی شبکه های اجتماعی

وظایف مدیر سوشال مدیا

افرادی که وظیفه مدیریت رسانه‌های اجتماعی شما را دارند باید فعالیت‌های مختلفی را در جهت بهبود فرایند ها مانند جذب کاربر برای کسب و کار شما انجام دهند. ابتدا باید بدانید که مدیریت سوشال مدیا باید به صورت مستمر انجام بگیرد و منظم بودن آن نیز تاثیر مثبتی دارد. مدیران یک شبکه اجتماعی به کاربران صفحه تسلط دارند و از علاقه مندی آنها با خبر هستند به همین منظور تولید محتوای مناسب و هدفمند را برای کاربران انجام می دهند (بازاریابی محتوا).

با اینکه تولید محتوا بسیار مهم است اما شما باید همیشه به دنبال کاربران جدیدتر باشید تا آنها را به مشتری ثابت خود تبدیل کنید. این فعالیت نیز توسط مدیران social media انجام می شود و اگر از یک فرد متخصص کمک بگیرید بعد از چند ماه متوجه می شوید که تعداد کاربران شما افزایش پیدا کرده است.

خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

اهمیت سوشال مدیا

با توجه به جایگاهی که شبکه‌ها در زندگی روزمره دارند، بیش از 70 درصد از شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای ایجاد یک مسیر تازه برای بازاریابی خود در این زمینه می گردند و اکثر آنها نیز اولین راه را ساخت یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی می دانند که می تواند گزینه خوبی برای شروع باشد.
با اینکه افراد بسیاری در زمینه خدمات مدیریت شبکه اجتماعی فعالیت میکنند و برخی از آنها نیز هزینه‌های بالایی را بابت انجام امور جاری مدیریت سوشال مدیا پرداخت می کنند، اما معمولا تعداد کمی از این افراد به نتیجه خواهند رسید و بدون داشتن یک استراتژی برای انجام این امور، سخت است که در این رقابت شرکت کرد. با استفاده از مدیریت شبکه های اجتماعی، می توانید برند سازی انجام دهید و علاوه بر آن ترافیک سایت خود را بالا ببرید و با این کار سئوی بهتر و در نتیجه، رتبه بالاتری در موتور های جست و جو به کسب و کار خود اختصاص دهید.

تعرفه مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های مجازی از طریق صفحات مختلف یک برند در شبکه‌های اجتماعی مختلف (اینستاگرام – تلگرام – یوتیوب – لینکدین و … ) صورت می گیرد. گفتنی است که مدیریت کردن صفحه‌ها، تنها به معنای تولید محتوا نمی باشد، بلکه در این مسیر علاوه بر محتوا گذاری باید به ارتباط با مخاطب و یافتن فرصت‌های جدید برای شناخت خدمات خود به دیگران توجه کنید. معمولا هزینه مدیریت سوشال مدیا با توجه به مقدار فعالیت یک پیج اندازه گیری می شود، ممکن است پیج‌هایی با فعالیت کم به هزینه‌های کمتری نیاز داشته باشند، در حالی که این هزینه برای پیج‌های بزرگتر مقدار بیشتری خواهد بود. اگر به دنبال افزایش بازدید و کسب رتبه در نتایج جستجو به صورت ارگانیک هستید، شرکت دیجیتال مارکتینگ سرو تمام تجربیات خود را به کار میگیرد تا شبکه اجتماعی شما را به صورت حرفه‌ای مدیریت کند.

هزینه و تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی می تواند متغیر باشد و با توجه به حوزه فعالیت، میزان رقابت، وضعیت فعلی رسانه اجتماعی و نوع رسانه اجتماعی محاسبه می شود. البته با توجه به بازدهی که رسانه اجتماعی می توانید برای کسب و کارهای داشته باشد، بهتر است تا هزینه ادمینی شبکه اجتماعی را به عنوان هزینه نبینیم. هزینه کردن برای مدیریت سوشال مدیا به نوعی یک سرمایه گذاری میان مدت می باشد که می توانید درآمد کسب و کار شما را چندین برابر بکند.

اهمیت فرایند مدیریت رسانه های اجتماعی

پتانسیل رشد کسب و کار ها در شبکه های اجتماعی بسیار بالا می باشد و برند ها می توانند از رسانه های اجتماعی برای هدایت موفقیت آمیز خود و افزایش بازدید یا فروش استفاده کنند. اما برای اینکه بتوانند این کار را انجام دهند به تیم های مدیریت شبکه های اجتماعی نیاز دارند. و هر چقدر در مدیریت شبکه های اجتماعی جدی تر باشند، نیاز به افراد حرفه ای تر و ادمین های بیشتر خواهند داشت.

مدیریت رسانه اجتماعی

اگر شما یک برند بزرگ یا کوچک هستید که به فکر جذب ترافیک یا مشتری های جدید می باشید، بهتر است تا از خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی سرو استفاده کنید. مجموعه ما با تکیه بر ادمین های حرفه ای شبکه اجتماعی و تدوین استراتژی مناسب با کسب و کار شما می تواند تضمین کننده موفقیت بیزینس ها باشد.

شروع مدیریت شبکه اجتماعی

اگر به تازگی قصد شروع فعالیت در رسانه های اجتماعی را گرفته اید، احتمالا راه برای شما کمی گنگ باشد و تصمیم گیری در مورد این موضوع کار را سخت تر از قبل بکند. باید بدانید که حتی بسیاری از بازاریاب های حرفه ای نیز در مورد مدیریت شبکه اجتماعی دچار سردرگمی می شوند! پس جای تعجب ندارد که تحقیق و توسعه اطلاعات در این زمینه اولین گام برای شروع فعالیت در رسانه های اجتماعی باشد.
به صورت کلی مهمترین فعالیت هایی که باید و انجام دهید در 3 گام خلاصه می شود:

  1. یک ممیزی از رسانه های اجتماعی تهیه کنید
  2. در مورد پلتفرم های مختلف شبکه اجتماعی تحقیق کنید و تصمیم بگیرید فعالیت در کدامیک برای شما بهتر است
  3. مخاطبان هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید

چرا باید اطلاعات فوق را مورد بررسی قرار دهید؟

با استفاده از پاسخ های دریافت شده از سوالات بالا، می توانید به راحتی اطلاعات مورد نیاز برای شروع فعالیت در شبکه های اجتماعی را به دست آورید و این کار باعث می شود تا ورود شما به رسانه های اجتماعی ساده تر و با کیفیت بیشتری انجام بگیرد.

مدیریت سوشال مدیا

ابزار های مناسب مدیریت شبکه های اجتماعی

ابزار های مختلفی برای کمک به صاحبان کسب و کار طراحی شده اند که با استفاده از آنها مدیریت شبکه های اجتماعی انجام می شود. اما باید در نظر داشته باشید که یک ادمین حرفه ای اینستاگرام، در پلتفرم اینستاگرام، می تواند بازدهی بسیار بالاتری را نسبت به پلتفرم های مختلف که در این زمینه وجود دارند را فراهم کند. این گفته برای تمامی پلتفرم های دیگر نیز صادق است. در صورتی که قصد بررسی ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی را دارید، بهتر است تا مقاله مورد نظر که توسط تیم سرو تدوین شده را مطالعه کنید.

تجزیه و تحلیل پرسونای مخاطب

آنالیز یا بررسی پرسونای مخاطبین شبکه های اجتماعی نیز یکی از مهمترین بخش های مدیریت شبکه های مجازی می باشد. شما باید پایه و اساس استراتژی های خود را بر اساس پرسونای مخاطبین شبکه های مجازی بچینید و قبل از راه اندازی کمپین های تبلیغاتی باید جامعه هدف خود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. اما چگونه پرسونای مخاطب را مورد بررسی قرار دهیم؟
مرحله اول: تجزیه و تحلیل داده های مخاطب در پلتفرم های مختلف با روش های متفاوتی انجام می گیرد پس بهتر است ابزار مناسب برای بررسی در پلتفرم مورد نظر را یافت کنید.
مرحله دوم: داده های مخاطبین خود را یکپارچه سازی کنید. بهتر است برای اینکه در انبوهی از داده های گیج نشوید، داده ها را طبقه بندی کنید و بررسی را بر روی همه آنها انجام دهید.
مرحله سوم: پرسونای مخاطب خود را تعریف کنید. در نظر داشته باشید که مخاطبین شبکه های اجتماعی از نظر جنسیت، مکان، رفتار و علایق با هم تفاوت دارند. به همین دلیل باید با تقسیم بندی مخاطبان خود بر اساس ویژگی های آنها، محتوای مناسب را تولید کنید.
مرحله چهارم: به طور مرتبط مخاطبان را تجزیه و تحلیل کنید. در نظر داشته باشید که بررسی مخاطب تنها یک بار انجام نمی شود و باید همیشه این کار را انجام دهید.

پلتفرم مدیریت شبکه های اجتماعی

پلتفرم های داخلی و خارجی مختلفی برای مدیریت شبکه های اجتماعی وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد. در نظر داشته باشید که هیچ پلتفرم جامع مدیریت شبکه اجتماعی وجود ندارد که بتواند به خوبی یک ادمین حرفه ای فعالیت های مورد نیاز برای پیج شما را انجام دهد. همچنین ممکن است الگوریتم های برخی از رسانه های اجتماعی، فعالیت ربات ها را بسته نگه دارند و این موضوع می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به پیشرفت شما وارد کند.

خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ سرو با توجه به تجربه کار بر روی پروژه‌های مختلف و کمک گیری از کارشناسان خبره در زمینه مدیریت سوشال مدیا و مدیریت رسانه‌های اجتماعی، می تواند کمک بزرگی را برای برند سازی و جذب کاربر در شبکه‌های اجتماعی مختلف به شما بکند. سرو دارای کارشناسان تولید محتوای صوتی (پادکست)، متنی، تصویری و ویدیویی می باشد و می تواند محتواهایی با کیفیت بالا و کاملا اختصاصی را برای کاربران شما فراهم کند.

برای ارتباط با آکادمی سرو و دریافت مشاوره رایگان می توانید همین حالا با ما در تماس باشید و یا با پر کردن فرم در بخش تماس با ما از کارشناسان درخواست خدمات مشاوره داشته باشید.

سوالات متداول ادمینی شبکه اجتماعی

در اصل نمی توان گفت چه شرکتی بهترین خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی را ارائه می دهند. معمولا در شرکت‌ها چندین ادمین بر روی پیج های مختلف فعالیت دارند. بهتر است برای بررسی کیفیت، نمونه کارهای هر شرکت را مورد بررسی قرار دهید.

ربات‌ها می توانند فعالیت‌های ثابتی را بر روی هر پیج انجام دهند، اما تجزیه تحلیل مشتریان، بررسی مکرر رقبا و فعالیت‌های تخصصی توسط آنها انجام نمی گیرد به همین دلیل ادمین حرفه ای می تواند برای پیج‌های حرفه ای مناسب تر باشد.

خیر. تضمینی در زمینه «میزان» افزایش اعضا وجود ندارد. چرا که میزان افزایش فالوورها به عوامل متعددی از جمله حوزه فعالیت و ویژگی‌های مخاطبان بستگی دارد.

خدمات این حوزه شامل تدوین استراتژی محتوا‌، تحلیل و شناسایی مخاطبان هدف، تولید محتوای حرفه‌ای ویژه هر شبکه‌ اجتماعی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در آنها می باشد.