آموزش کامل تبدیل صفحه شخصی به تجاری در اینستاگرام 

آموزش کامل تبدیل صفحه شخصی به تجاری در اینستاگرام

افرادی که قصد دارند از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام محصولات خود را به فروش برسانند، لازم است با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت (Business Account) آشنایی داشته باشند. در واقع تبدیل صفحه شخصی به تجاری در اینستاگرام ،مناسب افرادی است که می خواهند در کسب و کار خود برندسازی کنند و از این شبکه اجتماعی پرمخاطب کسب درآمد داشته باشند.

تبدیل حساب شخصی اینستاگرام به بیزینس اکانت، بسیار ساده و رایگان است؛ همچنین قابلیت های بیشتری برای توسعه کسب و کار در اختیار شما قرار می دهد. بطور مثال، پیج هایی که گزینه ایمیل، تماس و مسیریابی دارند، اکانت تجاری Instagram هستند. همچنین در حساب تجاری اینستاگرام میتوانید بازخورد پست ها، استوری ها و فعالیت مخاطبانتان را تجزیه و تحلیل کنید که یک گزینه بسیار عالی به شمار می رود.

تبدیل اکانت شخصی اینستاگرام به حساب تجاری

پیش از انجام تبدیل اکانت شخصی به کسب و کار در اینستاگرام، توجه داشته باشید که حساب خصوصی (Private) را نمی توانید به حساب تجاری تبدیل کنید. صفحه شما باید در حالت عمومی (Public) باشد تا بتوانید ادامه فرایند ها را انجام دهید.

برای تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت اینستاگرام گام های زیر را به صورت مرحله به مرحله دنبال کنید :

مراحل تبدیل حساب شخصی اینستاگرام به بیزینس اکانت

  1. ابتدا وارد صفحه شخصی خود در اینستاگرام شوید.تبدیل اکانت شخصی اینستاگرام به حساب تجاری
  2. روی آیکون سه خط گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید.تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت
  3. وارد بخش setting شوید.
  4. از منوی ظاهر شده گزینه Account را انتخاب کنید.تبدیل اکانت شخصی به کسب و کار در اینستاگرام
  5. سپس Switch to Professional Account را انتخاب کنید.ایجاد صفحه تجاری اینستاگرام
  6. در این قسمت مزایای حساب تجاری اینستا را توضیح میدهد و اعلام می کند با افزودن ویژگی هایی نظیر دکمه تماس با ما و… ارتباط راحت تری با مخاطبین خود برقرار کنید و با انجام تبلیغات، تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. برای ادامه 4 بار روی continue بزنید.مزایا حساب تجاری اینستا
  7.  از لیست ظاهر شده دسته بندی کسب و کار خود را انتخاب کنید. (در کادر Search Categories  میتوانید دسته بندی مورد نظرتان را سرچ کنید تا پیشنهادات اینستاگرام را ببینید.) در آخر روی Done کلیک کنید.آموزش ساخت حساب تجاری
  8. سپس صفحه ای برای تایید کردن تبدیل حساب ظاهر می شود. آن را تایید کنید.
  9. در این صفحه گزینه Business را انتخاب کرده و بعد Next را بزنید. بیزینس اکانت اینستاگرام
  10.  در قسمت بعد اطلاعات تماس خود را وارد کنید. (البته اگر نمی خواهید تماس دریافت کنید یا مکان فیزیکی ندارید که مشتری از آن بازدید کند، لازم نیست این اطلاعات را اضافه کنید. اما حداقل باید یک آدرس ایمیل اضافه کنید.)تبدیل صفحه شخصی به تجاری دراینستا
  11. در آخرین مرحله وارد اکانت فیس بوک خود شوید و صفحه فیسبوک مورد نظرتان را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این صفحه از این پس به اکانت تجاری اینستاگرام شما متصل خواهد بود و امکان اتصال آن به هیچ صفحه دیگری وجود ندارد. در اینجا اینستاگرام از شما می‌خواهد یکی از اطلاعات تماسی که در صفحه فیس بوک خود دارید را انتخاب کنید؛ شماره تماس، خدمات مشتری، ایمیل و یا آدرس پستی، تا در صفحه اینستاگرام شما دکمه Contact نمایش داده شود. (در این قسمت انتخاب حداقل یکی از این موارد الزامی است.)business profile
  12. تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت با موفقیت انجام شد. صفحه اینستاگرام شما اکنون یک صفحه تجاری است و می توانید با استفاده از تجزیه و تحلیل، تبلیغات و پست های حمایت شده، پیجتان را بهتر مدیریت کنید. حساب تجاری Instagram

مزایای حساب تجاری اینستاگرام

در ادامه 8 مورد از مزایای اکانت بیزینس اینستاگرام که بعد از تبدیل حساب شخصی به تجاری در اینستاگرام ایجاد می شود را برای شما شرح داده ایم. شاید ابتدا استفاده از business account یک انحصار برای کاربران به نظر برسد ولی همانطور که در مراحل بالا مشاهده کردید هر کسی می تواند از این نوع اکانت ها استفاده کند. داشتن یک حساب کسب کار در اینستاگرام رایگان است و هیچ الزامی برای تعداد دنبال کننده ها وجود ندارد. این نوع از حساب ها برای صاحبان کسب و کار مزیت هایی را فراهم می کند که با استفاده از آن می توانند تعامل خود با کاربران را به بالاترین سطح مورد نظر برسانند.

بروز شدن بیو اینستاگرام تجاری

یکی از مزایای تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت، بروز شدن بیو اینستاگرام می باشد. بیو اینستاگرام برای حساب های تجاری، متفاوت‌تر از حساب های معمولی است. به جای توضیحات مختصر، حساب های تجاری می توانند برچسب هایی مانند نوع صنعت و برخی دیگر از موارد را نیز انتخاب کنند.

مراحل تبدیل اکانت اینستاگرام به اکانت بیزینس

پروفایل های تجاری اینستاگرام همچنین دارای اطلاعات تماس هستند. آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس محل کار خود را می توانید به عنوان اطلاعات کسب و کار خود اضافه کنید تا کاربران از آنها استفاده لازم را ببرند. در آخر باید بدانید که حساب های تجاری دارای کلید های کال تو اکشن هستند که امکان برقراری تماس و یا رزرو را به شما می دهند.

زمانبندی انتشار پست

با استفاده از برنامه های مدیریتی مانند Hootsuite می توان پست ها را در اکانت های بیزینس زمانبندی کرد. برنامه ریزی برای انتشار پست ها باعث می شود تا مخاطبان شما با مطالبی که در پیج شما منتشر میشوند درگیر شده و بتوانند راحت‌تر از آنها استفاده کنند.

دسترسی به insights اینستاگرام

با توجه به اینکه امروزه در عصر اطلاعات هستیم، می توان گفت دانش قدرت است. حساب های تجاری اینستاگرام می توانند از بخش insights به اطلاعات زیادی دسترسی داشته باشند و با استفاده از این اطلاعات بهینه سازی هایی را انجام دهند.

مزایای اکانت بیزینسی اینستاگرام
برای مثال شما می توانید در نتایج زیر مشاهده کنید که چهارشنبه کاربران بیشتری آنلاین بوده اند و در این زمان محتوا مفید خود را منتشر کنید.

راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی

فروشگاه اینستاگرام یکی از جدیدترین قابلیت های است که کاربران بعد از تبدیل حساب شخصی به بیزینس اکانت در اینستاگرام می توانند از آن استفاده کنند. با استفاده از این قابلیت شما می توانید کالا های خود را برچسب گذاری کرده و یا کاتالوگ محصولات را بارگذاری نمایید.

تبدیل حساب شخصی به تجاری در اینستاگرام

دسترسی به گزینه های تبلیغاتی

اگر می خواهید پیام های خود را تقویت کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشند، می توانید از گزینه های تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید. برای شروع کار کمپینی از پست ها یا استوری ها را تشکیل دهید تا کاربران را به خرید و یا استفاده از خدمات خود ترغیب کنید. برای دریافت خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی می توانید همین حالا با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ سرو در تماس باشید.

ایجاد پاسخ سریع

در حساب های تجاری اینستاگرام شما به گزینه ای به نام پاسخ سریع دسترسی دارید. در اصل این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا پاسخ‌های از پیش ساخته شده را ایجاد کنید و از آنها با استفاده از یک کلمه میانبر استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت شما می توانید تعامل بیشتری با مشتریان خود داشته باشید بدون اینکه نیاز باشد زمان زیادی برای هر کدام از آنها صرف کنید. مزیت این فعالیت این است که می توانید با زمان کمتر بازدهی بهتری را در اختیار داشته باشید.

مزایای اکانت بیزینسی اینستاگرام

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

حساب های تجاری که بیش از 10.000 دنبال کننده دارند، می توانند از یک قابلیت فوق العاده استفاده کنند. “قرار دادن لینک در استوری !”
شما می توانید لینک هایی را که مورد نیاز کاربران هست در استوری های خود قرار دهید و کاربران نیز  می توانند به راحتی با کلیک کردن بر روی این لینک ها و یا کشیدن صفحه استوری به سمت بالا، این لینک ها را مشاهده کنند.

مدیریت بهتر پیام ها

با در اختیار داشتن یک حساب تجاری اینستاگرام، صندوق ورودی پیام های دایرکت شما به سه بخش تقسیم می شوند که برای مرتب سازی حجم بالایی از پیام ها بسیار مناسب می باشد. یک بخش از این پیام ها به درخواست ها، بخش دیگر برای پیام های عمومی و بخش آخر برای پیام های اصلی ایجاد می شود.

حذف حساب تجاری اینستاگرام (Business Account)

برای خروج از حساب تجاری اینستاگرام، در تب پروفایل شخصی خود پس از انتخاب آیکن سه خطی بالای صفحه مراحل زیر را انجام دهید :

Settings > Accounts > Switch to Personal Accountpersonal account

سپس پیامی ظاهر می شود و اعلام می کند اگر به اکانت شخصی برگردید، محتوا و آمارهای پست های تبلیغاتی شما از دست می روند و دیگر به بخش Insight برای تحلیل پست ها و استوری های خود دسترسی نخواهید داشت. در آخر switch back را لمس کنید.

تبدیل صفحه تجاری به شخصی در اینستاگرام

توجه: برای خارج شدن  از حساب تجاری لازم است اتصال به اکانت فیس بوک را قطع کنید.

تبدیل حساب شخصی به بیزینس اکانت

اگر برنامه ریزی و تولید محتوای مداوم در اینستاگرام برای کسب و کارتان اهمیت زیادی دارد، ایجاد یک حساب تجاری باید اولین انتخاب شما باشد. با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت می توانید از امکانات و قابلیت های ارائه شده توسط اینستاگرام در مدیریت کسب و کار خود استفاده نمایید. همچنین می توانید هر زمان که مایل بودید به منظور حذف اکانت تجاری اینستاگرام با خارج شدن از حالت بیزینس این کار را انجام دهید. برای دریافت خدمات حرفه ای مدیریت پیج اینستاگرام می توانید با تیم سرو در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *