تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت

شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟ این سوالی است که برای اغلب افراد فعال در زمینه سئو  پیش آمده است. با اینکه نتیجه مشخصی از تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت در دسترس نیست اما بحث های مختلفی در مورد این موضوع وجود دارد که نتایج خوبی را نیز در این زمینه، ارائه کرده اند. البته باید بدانید که رسانه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر سئو نمی گذارند.

شبکه های اجتماعی چگونه سئو را بهبود می دهند ؟

همانطور که میدانید سیگنال های اجتماعی می توانند به صورت غیر مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر مثبت بگذارند و گوگل نیز نسبت به این سیگنال ها بی تفاوت نیست. البته تاثیر مستقیم شبکه های اجتماعی بر روی سئو دیده نشده است و توسط گوگل نیز گزارشی در این مورد داده نشده. ولی می توان از برخی داده دریافت که به صورت غیر مستقیم فعالیت در شبکه های اجتماعی بر رتبه های سئو تاثیر مثبت دارند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

برخی از مواردی که می تواند تاثیرگذار باشد را در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم. رعایت کردن هر یک از این موارد می تواند شما را یک گام به سئو و داشتن رتبه بهتر نزدیک کند.

هدایت ترافیک به سمت وب سایت

ترافیک همیشه یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی رتبه بندی وب سایت ها بوده است. رسانه های اجتماعی می توانند با نشان دادن برخی از محتوای وب سایت شما، ترافیک را به سمت سایت بکشانند. همچنین زمانی که افراد زیادی محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند آنها نیز می توانند ترافیک بیشتری را به سایت شما انتقال دهند و این مورد یکی از تاثیرات شبکه اجتماعی بر رتبه سئو وب سایت می باشد.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر seo

یک مطالعه موردی که توسط وب سایت cognitiveseo انجام گرفته، نشان میدهد که رتبه بندی این وب سایت بر روی کلمه “Google images” تنها در مدت 1 روز از جایگاه 74 به 8 رسیده است. این افزایش سریع در رتبه دقیقا زمانی اتفاق افتاده که 20.000 بازدید کننده منحصر به فرد از Reddit داشته اند.

رتبه بندی پروفایل‌های اجتماعی در نتایج جستجو

پروفایل هایی که در شبکه های اجتماعی مختلف ساخته می شوند، تنها به آن شبکه اجتماعی محدود نیستند. این پروفایل ها در بسیاری از مواقع مورد توجه موتور های جستجو قرار می گیرند و در آنها رتبه بندی می شوند و اغلب نیز در صفحه اول گوگل به نمایش در می آیند.

بنابر این نام تجاری شما با توجه به ساخت اکانت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و موارد دیگر، همچنین در صورت بهینه سازی اکانت های خود و مدیریت شبکه های اجتماعی به صورت صحیح می تواند ترافیک بیشتری را به سایت شما بیاورد.

تاثیر سوشال مدیا بر سئو

به عنوان یک مثال در این زمینه می توان Texas Auto Center’s را مشاهده کرد که پیج فیس بوک این برند بعد از باکس آدرس ها در نتایج گوگل قرار گرفته است. جالب است که در این نتیجه، ریتینگ و برخی از اسنیپت ها نیز قابل مشاهده هستند.

بهبود دسترسی به محتوای بهینه شده با شبکه‌های اجتماعی !

رسانه های اجتماعی یک کانال عالی برای اطمینان از دسترسی کاربران به محتوای شما هستند. در موتور های جست و جو افراد، تنها زمانی محتوای شما را مشاهده خواهند کرد که کلمات کلیدی مرتبط با آن را سرچ کنند. اما شما می توانید محتوا تولید شده خود را در شبکه های اجتماعی در مقابل افرادی قرار دهید که اصلا به دنبال موضوع شما نبوده اند و حتی متوجه نشده اند که به موضوع مورد نظر نیاز دارند.

یکی دیگر از تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سئو دسترسی بهتر به محتوا می باشد که برای کاربران به وجود آمده است. محتوایی با کیفیت بالا میتواند کاربران را به سمت وب سایت شما بیاورد و این کار نیز سبب افزایش ترافیک وب سایت می شود. همانطور که از قبل نیز توضیح دادیم اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. این اشتراک گذاری زمانی که توسط افراد معتبر تر که دنبال کننده بیشتری دارند انجام بگیرد، تاثیر چندین برابری را خواهد گذاشت.

تاثیر سیگنال های اجتماعی بر سئوبه یاد داشته باشید که اگر پیج شما دارای کاربران کمی است و تاثیرگذاری بالایی ندارد، می توانید با کمک افرادی که تاثیر گذاری بیشتری در این حوزه دارند، بهبود سئو با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهید.

پلتفرم‌های شبکه اجتماعی نوعی موتور جست و جو هستند !

باید در نظر داشته باشید که مردم برای پیدا کردن راه حل مشکلات و نیاز های خود تنها از موتور های جستجو استفاده نمی کنند. با توجه به قابلیت هایی که در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام به وجود آمده، این پلتفرم ها خود می توانند جایگزین یک موتور جستجو شوند. ممکن است افرادی از طریق جستجو در شبکه های اجتماعی، پروفایل شما را پیدا کنند و از این طریق با کسب و کار شما آشنا شوند.

تاثیر سوشال مدیا بر سئو سایتاین عامل می تواند بر روی ورودی های شما تاثیر گذار باشد با اینکه ممکن است تاثیر این ورودی بر سئو سایت کمتر باشد اما معمولا مشتریان خوبی از این طریق پیدا می شود. با توجه به مطالب بررسی شده استفاده از کلمات کلیدی به شکل های مختلف می تواند قابلیت دیده شدن شما را افزایش دهد.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو محلی

رسانه های اجتماعی می توانند از چند طریق بر روی لوکال سئو شما تاثیر گذار باشند. همانطور که احتمالا می دانید NAP (نام ، آدرس و شماره تلفن محل کار) می تواند بر روی سئو محلی و رتبه بندی محلی تاثیر زیادی داشته باشد.

اگر اطلاعات NAP را در تمام صفحات وب سایت خود به نمایش بگذارید، می توانند رتبه شما در نتایج جستجو افزایش دهند. همچنین استفاده از اطلاعات هویتی که در وب سایت شما وجود دارد، در شبکه های اجتماعی بسیار تاثیر گذار است. علاوه بر این در بسیاری از شبکه های اجتماعی امکان برچسب گذاری محیط های خاصی را بر روی نقشه دارید و می توانید شهر و یا محیط فعالیت خود را با استفاده از آنها تعیین کنید.

تاثیر سوشال مدیا بر seoبرای مثال کاربران می توانند پست هایی را که در یک لوکیشن خاص تگ شده اند را مشاهده کنند و این باعث می شود تا بتوانید مشتریان بیشتری پیدا کنید. یک بررسی نشان می دهد که 86 درصد از مشتریان محلی به نظرات مشتریان دیگر توجه می کنند. برخی از موتورهای جست و جو نیز کامنت ها و نظرات مشتریان شما را در نتایج خود نمایش می دهد به همین دلیل باید به نظرات کاربران نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

نقش یوتیوب در سئو و بهینه سازی

گوگل و دیگر موتور های جست و جو به ویدیو هایی که در یوتیوب قرار می گیرند، توجه خاصی دارند. تاثیر یوتیوب بر سئو سایت بسیار بالاست و همانطور که می دانید بسیاری از ویدیو های یوتیوب در نتایج جستجو ظاهر می شوند. حتی برخی از ویدیویی هایی که بازدید بالایی دارند و از محبوبیت خوبی برخوردار شده اند، در نتایج اول نمایش داده می شوند.

در تصویر زیر مشاهده می کنید که یک ویدیو برای کلمه “حذف اکانت اینستاگرام” در نتیجه اول گوگل قرار گرفته است و تمام صفحه را اشغال کرده است.

نقش شبکه های اجتماعی بر سئوهمچنین در برخی از شرایط می توان نتایج ویدیویی را به صورت کروسل مشاهده کنید که این مورد هم بسیار زیاد به چشم می خورد.

نقش شبکه های اجتماعی بر seo سایتبهینه سازی ویدیوهای قرار گرفته در یوتیوب می تواند از تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت باشد. اما چطور باید فیلم های یوتیوب را بهینه سازی و یا سئو کنیم؟ تنها کاری که لازم است برای بهینه سازی فیلم های خود انجام دهید، نوشتن یک توضیح مناسب با کلمات کلیدی و یک عنوان مناسب است.

نتیجه آخر تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو

همانطور که مشاهده کردید شبکه های اجتماعی بر سئو تاثیر بسیاری دارند. نقش رسانه های اجتماعی بر SEO کاملا مشخص می باشد و اگر از روش های مختلف برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید، حتما به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهید کرد.

علاوه بر اینکه با فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید مشتریان و کاربران جدیدی را برای افزایش فروش پیدا کنید، قرار گرفتن انواع پست شبکه های اجتماعی در نتایج جست و جو می تواند تاثیر زیادی در ورودی شما داشته باشد.

اگر در مورد این مطلب سوال، پیشنهاد و یا نظری دارید، می توانید پایین همین پست با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *